Vezi ce raspunde operatorul de termie intrebarilor UAP Prahova si ce ne asteapta

Vezi ce raspunde operatorul de termie intrebarilor UAP Prahova si ce ne asteapta

In cursul zilei de astazi, ne-am deplasat la Brazi, la sediul SC Termoficare Prahova SA, pentru a avea o discutie cu d-ul Mihai Savin, direcctorul SC Termoficare Prahova SA, dupa ce in prealabil solicitasem telefonic intalnirea. Mihai savin era in discutii la fata locului cu prefectul judetului Prahova, Virgil Nanu, care merita felicitat pentru implicare. Din pacate, nu si pentru Hotararea adoptata astazi in CJSU, care nu are legatura cu solutiile pentru detensionarea situatiei sistarii livrarii apei calde. Inainte de a va relata intrebarile si raspunsurile primite, trebuie sa va spun ca am discutat cu directorul comercial d-ul Florin Chiru, care m-a lamurit cu privire la mai multe aspecte, printre care si care e situatia turbinei numita TAG, daca poate fi folosita sau nu in acest moment, pentru a evita cheltuielile cu cealalta solutie alternativa, respectiv inchirierea cazanelor mobile Bosch pentru livrarea apei pana la refacerea din temelii a CAF 2. Se pare ca TAG nu a fost predat operatorului de catre ADI Termo Prahova, pana in prezent.

Dar, iata intrebarile noastre:

1. In cat timp se va relua furnizarea de apa calda in Ploiesti si care au fost problemele reale care au condus la sistarea livrarii apei calde?
2. Ce metoda ati decis sa folositi pentru a acoperi necesarul de apa calda in Ploiesti: solutia alternativa si in paralel refacerea CAF 2( pentru care optam in vederea eliminarii problemelor in viitor)? Sau alta varianta?
3. Astazi ati avut discutii cu prefectul judetului. Ce a rezultat in urma lor, care sunt solutiiile ?
4. Exista disponibilitate din partea SC Termoficare Prahova pentru a achita contravaloarea inchirierii CAf mobile Bosch macar pe o perioada de 6 luni pentru refacerea in cele mai bune conditii a CAF 2?
5. A circulat o informatie oficiala cum ca SC termoficare Prahova a notificat partenerul ADI Termo Prahova ca de la 1 iulie a inchiriat deja si pus in functiune solutia alternativa pentru livrarea apei calde si refacerea CAF 2, respectiv inchirierea celor doua CAF Mobile Bosch. Care este realitatea pentru ca ulterior aparitiei informatiiei in spatiul public, au circulat alte informatii contradictorii?
6. S-a reziliat contractul cu ADI Termo Prahova asa cum a afirmat in spatiul public, chiar astazi, presedintele CJ Prahova, d-ul Iulian Dumitrescu? Daca da, in ce mai consta implicarea dvs pentru asigurarea continuitatii conform contractului si pe ce perioada de timp?
Raspunsurile le gasiti mai jos, dar vestile nu ni se par foarte bune. In schimb ni se par oneste, iar acest lucru ne ingrijoreaza cu privire la deznodamant. Un lucru e cert, fara implicarea autoritatilor, ba chiar cu incapatanarea lor, problema ramane nerezolvata. Din pacate, vom fi nevoiti sa organizam si al doilea protest, daca pana luni nu se gaseste un numitor comun pentru livrarea apei. rezolvarea probemei este incredibil de simpla, dar tine de bani, cati si cine ii da. Sper sa fie gresite informatiile, dar daca am inteles bine, primarul refuza sa plateasca facturile catre operator pentru ca il considera contractul ilegal. Si noi am sustinut ca sunt niste inadvertente cu pretul, dar impactul va fi din ce in ce mai mare si numarul nemultumitilor va creste exponential si trebuie gasita o solutie legala de plata a facturilor pentru serviciile oferite pana acum. Pe cale de consecinta, presupunand ca este ilegal contractul asa cum zice primarul, in aceste conditii nu vom avea apa calda NICIODATA, chiar daca vine zana Maseluta si inlocuieste CAF 2 cu unul nou. Din nou, totul s-a intors in decizia primarului Andrei Volosevici si speram sa gaseasca solutia pentru ca altfel oamenii ii vor sari in cap.

Iata raspunsurile:

  1. Situația precară a singurei surse de furnizare a apei calde din platforma CET Brazi, constatată de specialiști și autoritățile competente în domeniu, a fost motivul real care a condus la sistarea livrării apei calde în Municipiul Ploiești. Astfel pentru a garanta siguranța în operare, datorată stării tehnice critice a Cazanului de Apă Fierbinte 2 (CAF 2), este necesară repararea de urgență a acestuia. Tehnic, reluarea furnizării de apă caldă în Ploiești va fi posibilă după repararea CAF-ului menționat și avizarea de către autoritățile competente și a autorității contractante. Estimarea acestui proces este de 30 de zile de la data avizării.
  2. Întrucât la acest moment nu ne-a fost predată nici o altă sursă de producere a apei calde pe platforma CET Brazi, în perioada de reparare a CAF 2 nu se poate asigura necesarul de apă caldă în Municipiul Ploiești. Pe termen lung, conform planului de investiții, a fost prevăzută instalarea de motoare termice în cogenerare de înaltă eficientă și reducere a emisiilor, pentru asigurarea serviciului.
  3. Deocamdată nu au fost conturate soluții imediate și reale. Discuțiile continuă cu toate instituțiile publice implicate.
  4. Termoficare Prahova S.A. este dispusă să susțină acest demers (finanțarea închirierii), cu asumarea în scris a acoperirii costurilor contractuale, din partea Concedentului.
  5. Termoficare Prahova S.A. a informat la data de 30.06.2022, ca și soluție alternativă, că a fost încheiat un contract de închiriere a două Cazane de Apă Fierbinte Mobile (CAF Mobile). Această soluție nu a fost implementată în absența unei asumări a Concedentului.
  6. La data de 2 august a fost primită notificarea de reziliere care a produs efecte juridice imediate. Obligația noastră legală este să continuăm activitatea pentru maxim 90 de zile în condiții contractuale aplicabile ambelor părți.
x

Check Also

SC Termo Ploiesti SRL a inceput desigilarea vanelor. Intra sa vezi care este graficul de lucru

Dupa cum putem constata unii dintre noi cand ajungem in apartamentele in care locuim, SC Termo Ploiesti SRL a inceput ...

##################################################### #####################################################