Am promis pe Facebook pe data de 27.02.2020 ca revenim cu date despre modificarile la HCL 521/2019, cu privire la parcari.
In 5 februarie au avut loc discutii intre Reprezentantii SGU Ploiesti, Directiei de Patrimoniu, consilierii locali PSD Gheorghe Andrei, Minea Gabriel, Marilena Stanciu, viceprimarii Cristian Ganea si George Pana si consilierul local PNL, George Popa si presedintele UAP Prahova, Eugen Cristescu.
S-a negociat atunci intervalul orar in care sa beneficieze titularul abonamentului de parcare, pentru ca initial fost prin in HCL 521/2019 ca acesta sa fie acordat 24 de ore din 24, si a ramas 19.00- 7.00. UAP a solicitat introducerea unui amendament in HCL, care sa prevada reguli de protectie pentru datele personale pentru presedinti si administratori care opereaza cu ele, cei prezenti identificand solutia unei declaratii pe proprie raspundere din patrtea proprietarilor. De asemenea, UAP a solicitat si introducerea in textul HCL a unei prevederi care sa prevada completarea unui tabel ca prima etapa a evidentierii numarului de masini arondate asociatiilor de proprietari, pana la culegerea documentelor ce urmeaza a fi depuse si pana la inventarierea terenurilor care sa permita atribuirea locurilor de parcare si/ sau organziarea licitatiilor. La finalul discutiilor s-a convenit ca sa mai aiba loc o noua runda de negocieri, pana in sedinta ordinara a Consiliului Local.
Acest lucru s-a intamplat pe data de 24 februarie. Dupa mai multe discutii in contradictoriu, care aveau ca obiect apartenta serviciului de inventariere a terenurilor intr-un final s-au gasit solutiile pentru a demara aceasta operatiune fara de care nu se poate trece la aplicarea regulamentului pentru pacare. Un alt element supus discutie a fost solicitarea mea legata de a modifica timpul de acordare a parcarii de la 19.00-7.00 la 17.00-7.00, confirmandu-se ca ceea cestabiliseram impreuna anterior pentru a fi modificat in HCL s-a rezolvat si urmeaza a fi supus votului.
A venit ziua de 27 februarie cand a avut loc sedinta ordinara a Consiliului Local. Pot spune ca m-a surprins placut implicarea consilierilor fara sa tin cont de apartenenta politica. Sorin George Botez, presedintele de sedinta a gestionat foarte bine situatia si a coagulat in jurul lui pe acest proiect atat consilierii partidului din care face parte(PSD) cat si pe cei de la PNL, PMP, ALDE care s-au implicat si impreuna au gasit solutii chiar mai bune decat se discutase initial. Asadar, intervalul orar in care beneficiarii abonamentlor de parcare sa poata parca masinile s-a moficiat de la 17.00-7.00 la 16.00-8.00, s-au introdus prevederi legate de folosirea parcarilor de catre acestia cu prioritate sambata, duminica si in sarbatorile legale. In rest, modificarile HCL 521/2019 convenite in datele de 5 si 24 februarie au intrat la vot in forma in care au fost stabilite principial.
UAP Prahova multumeste tuturor factorilor care au generat discutiile care au stat la baza actualei forme a HCL 521/2019 si tuturor consilierilor locali care s-au implicat inainte si in timpul sedintei de consiliu local pentru a gasi forma cea mai buna a regulamentului pentru parcari.
Rugam pe aceasta cale, proprietarii de apartamente sa nu creeze o presiune inutila pe administratorii si presedintii de asociatii, pentru ca desi s-a stabilit in HCL 521/2019 ca aplicarea acesteia se amana pana pe 01.04.2020, acest termen vizeaza finalizarea inventarierii terenurilor aferente parcarilor arondate asociatiilor de proprietari, iar acest termen poate fi prelungit. Proprietarii de masini care se grabesc cu depunerea documentelor din fotografia de mai jos trebuie sa stie ca numarul masinilor din Ploiesti este de circa 100.000, iar estimarea locurilor de parcare este de maximum 40.000, ceea ce presupune ca se va ajunge la licitatii si, probabil, tarifele de 150 lei/ an nu vor mai putea fi aplicabile, ramanand ca fiecare loc de parcare sa fie atribuit in functie de capacitatea financiara a celui care liciteaza. Dar pana la organziarea licitatiilor e imperios necesar sa se inventarieze terenurile aferente locurilor de parcare de la asociatiile de proprietari. Fara realizarea inventarierii nu va fi posibila atribuirea locurilor de parcare indiferent cat de repede s-ar depune documnetele pentru obtinerea acestora.
Prin urmare, e bine sa luam lucrurile incet si sa vedem ce implica Regulamentul aprobat prin HCL 521/2019, atat din partea autoritatilor cat si din partea noastra a proprietarilor de masini arondate asociatiilor de proprietari.
Pentru cei care nu sunt familiarizati cu ce inseamna o HCL, ea este prescurtarea de la Hotarare de Consiliu Local, iar aceasta este reglementare aprobata de membri Consiliului Local, care stabileste normele din cadrul unei localitati, care trebuie respectate astat de cetateni cat si de autoritati pentru buna functionare a vietii intr-o comunitate, in toate domeniile de activitate reglementate de aceste Hotarari de Consiliu Local.