De ani de zile Veolia Energie Prahova, ca orice furnizor care se “respecta” cere fie recuperarea pierderilor, fie majorarea de tarif. Contractul e facut cu ani in urma si e mai mult pentru protejarea furnizorului decat a ploiesteanului. Mentionam aici, in primul rand o clauza de crestere a tarifului, prevazuta la art. 23.4 prin care Veolia poate doar sa majoreze tariful nu sa il si scada, in functie de evolutia preturilor la combustibil, ca sa nu mai vorbim de redeventa de 100.000 de dolari pe an, pe care o plateste catre Consiliul Local Ploiesti, care este derizorie comparativ cu profiturile uriase inregistrate de-a lungul anilor. Cum da de greu, conducerea Veolia Energie Prahova, in virtutea bunelor relatii pe care le are cu administratia locala, cere majorare de tarif sau recuperare de pierderi. Ceea ce scriem este valabil penbtru toti furnizorii de utilitati, pentru ca practicile sunt identice.
Prin urmare, avand in vedere aceste practici care provoaca pierderi in bugetul local si, mai ales, in bugetele personale ale ploiestenilor, desi anumite persoane care inregistreaza datorii imense sunt protejate cu buna stiinta, UAP Prahova solicita primarului Adrian Dobre si Consilului Local un audit extern la Veolia Energie Prahova. Primii care ar fi trebuit sa solicite acest audit ar fi trebuit sa fie consilierii locali Paul Palas(ALDE) si Sanda Dragulea(PSD), care sunt membri in comitetul de Coordonare al Veolia. Acestia, in loc sa monitorizeze din partea municipalitatii activitatea furnizorului de energie termica si sa relateze cauzele pierderilor nu cuantumul lor, sunt cei mai vajnici apartori ai majorarii tarifului sau al recuperarii pierderilor. Paul Palas se comporta ca un avocat platit de furnizor in sedintele de Consiliu Local si nu de membru in comitetul de coordonare care ar trebui sa fie echidistant, vand in vedere rolul sau acolo, acela de reprezentant al primariei, ca atare al ploiestenilor. Iar pe Sanda Dragulea, am intreba-o care sunt datoriile pe care firmele sale care administreaza circa 45 de asociatii de proprietari le au la Veolia Energie Prahova?
Astfel, nu contestam ca sunt pierderi la Veolia Energie Prahova, dar vrem sa cunoastem motivele lor reale si, astazi am depus o adresa oficiala( nr. 25108.23.11.2018) la registratura primariei pentru a se face audit extern la Veolia in vederea identificarii cauzelor reale ale pierderilor, daca ele exista. De asemenea, am depus si adresa cu numarul 25109/23.11.2018, in care am solicitat sa se organizeze dezbatare publica pentru a fi aduse la cunostinta opiniei publice motivele care stau la baza pierderilor, nu doar pierderile care sunt strict problema frunizorului de energie. Daca Veolia Energie Prahova SE COMPORTA CA STAT IN STAT ESTE PENTRU CA LI SE PERMITE de catre cei care ar trebui sa nu le permita.
Asteptam raspunsul oficial la petitiile noastre si demararea masurilor solicitate, pentru protectia cetatenilor nu a furnizorului de energie termica.