In urma unui schimb de adrese oficiale cu primaria municipiului Ploiesti, Uniunea Asociatiilor de Proprietari Prahova a primit un raspuns referitor la sumele alocate in bugetul local pentru reabilitarea termica a blocurilor. Masura care a fost demarata anul acesta si se va incheia la sfarsitul lunii februarie anul 2018, respectiv POR/2017/3/3.1/A/2/7REGIUNI, POR/2017/3/3.1/A Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de carbon, Prioritatea de investitii 3.1, Operatiunea A- Cladiri rezidentiale, nu are nicio prevedere bugetara.
In raspunsul primit de la primaria Ploiesti se face referire la o suma de 50.000 de lei alocati prin HCL 96/2017, de aprobare a bugetului mun. Ploiesti pe anul 2017 si estimari pe anii 2018-2020, pentru „Reabilitarea energetica a blocurilor de locuinte”. De asemenea, am fost informati ca prin HCL 294/2017, in ANEXA 2- Lista obiectivelor de investitiipe anul 2017, Rectificare 3, la pag. 5 pozitia 31 apare prevederea „Studii reabilitare energetica blocuri de locuinte 40 buc”, a fost prevazuta suma de 100.000 lei. Aceste sume sunt derizorii, chiar si daca cele 40 de asociatii de proprietari ar fi beneficiat de finantare. Dar acela este un capitol incheiat.
Avand in vedere ca recent, fostul director economic al primariei Ploiesti, Nicoleta Craciunoiu a fost mutata pe functia de director Relatii Internationale, ca semnatara a raspunsului primit, intuitm ca este raspunsul dat de domnia sa, in stitlul caracteristic. UAP multumeste pe aceasta cale pentru raspunsul primit, dar atrage atentia factorilor responsabili cu finantarile pentru reabilitarea energetica a blocurilor din Ploiesti, ca in acest moment, nu este prevazuta nicio suma in buget pentru activitatea de finantare a reabilitarilor care ar urma sa fie obtinute in proiectul demarat la jumatatea acestui an si care, asa cum spuneam, se incheie la sfaristul lunii februarie.
Avand in vedere toate acestea, UAP solicita consilierilor locali, primarului Adrian Dobre si tuturor factorilor responsabili pentru obtinerea finantarilor, sa initieze rectificarile bugetare si sa prevada sumele necesare, estimate pentru sustinerea reabilitarilor finantate din fonduri europene, pentru a nu pierde finantarile. In acest moment, chiar daca ar depune 100 de asociatii de proprietari documentatiile necesare, ADR Sud Muntenia nu poate acorda finantarile daca primaria, in calitatea sa de unic solicitant, nu are bani in cont, prevazuti sa sustina asociatiile de proprietari partenere.
UAP ramane deschisa in a sprijini asociatiile membre in vederea obtinerii finantarilor, iar presedintele Eugen Cristescu, impreuna cu avocatul Uniunii, Valentin Ciobanu, s-au deplasat la peste 20 de asociatii oferind lamuririle necesare presedintilor si administratorilor interesati. Toti cei care doresc lamuriri pot sa contacteze conducerea UAP pentru a stabili modalitatea de lucru. Cu cat mai repede cu atat mai bine.