Tema parcărilor în municipiul Ploiești este una delicată și necesită mai multe runde de întâlniri pentru îmbunătățirea actului normative. Astfel, în data de 11.02.2020 a avut loc a doua rundă, până la ședința ordinară de la sfârșitul lunii când se preconizează primele mofidicări la HCL 521/2019. Au participat viceprimarii Cristian Ganea și George Pană, consilierii locali PSD Marilena Stanciu, Gabriel Minea și Gheorghe Andrei, consilierul local PNL George Popa, directorii SGU Alin Dănilă și Cristinel Șchiopu, seful sdepartamentului Juridic in SGU, Anabele Mântoiu, Carmen Radu si Amedeo Tăbîrcă directorii Direcției de Patrimoniu, și colegi din subordinea celor două direcții și presedintele UAP Prahova, Eugen Cristescu.
Discuțiile dintre participanți au fost în folosul îmbunătățirii regulamentului pentru parcări aprobat prin HCL 521/2019. Fiecare dintre părți și-a expus doleanțele și într-o atmosferă plăcută de lucru s-a ajuns la concluzia că actul normativ poate fi îmbunătățit, deși s-a pus în discuție chiar și abrogarea lui.
Gheorghe Andrei a susținut ca să se aloce parcările în intervalul orar 19.00-07.00, viceprimarul George Pană și consilierul local George Popa propunînd 18.00-7.00, iar președintele UAP intervalul 17.00-7.00. În final discuțiile au condus spre alocarea parcărilor pentru intervalul 19.00-7.00, modificarea fiind adusă art. 8 din HCL 521/2019 în ședința următoare de consiliu local. De asemenea, Gheorghe Andrei și George Popa au susținut propunerea luI Amedeo Tăbârcă de a folosi planul de situații din 2001 in care fiecare cartier are identificate parcarile afernete asociatiilor de proprietari. S-a convenit ca Ploieștiul să fie impărțit în cinci cartiere folosindu-se planul din 2001, iar primele două poziții din fiecare dintre cele cinci zone sa fie inventariate și în cadrul unui proiect pilot, parcările aferente lor să intre în regimul de atribuire către proprietarii membri ai asociațiilor de proprietari aferente conform regulamentului. Această idee a fost suținută cu tărie și de George Popa si viceprimarul George Pană.
Președintele UAP a propus ca președinții de asociații să întocmească un tabel tip, stabilit prin HCL 521/2019, pe care să-l depună la SGU, în care să fie trecut fiecare membru al asociației și în dreptul său să fie menționate câte mașini dețin cei care locuiesc în respectivul apartament. Eugen Cristescu a mai propus ca banii primiți pe viitor pentru concesionarea locurilor de parcare să intre într-un cont care să fie folosit doar pentru administrarea parcărilor și construirea altora noi, nu în alte scopuri. Gheorghe Andrei a spus că se va cere un punct de vedere de la Simona Dolniceanu, directorul Serviciului Public de Finanțe Locale pentru a se lua o decizie în acest sens. Un alt aspect pe care a insistat președintele UAP a fost introducere unor prevederi prin care președinții și administratorii asociațiilor să nu fie trași la răspunede pentru datele membrilor din asociații pe care le vor depune la SGU în tabelul ce urmează a fi depus.
Au rămas în suspans până la urmatoarea întâlnire situația trotuarelor și a parcărilor inerbate, cele din urmă având un statut aparte care trebuie lămurit juridic.
Discuțiile mai aprinse, dar constructive au fost pe tema procedurii de inventariere a parcărilor situate pe terenurile aferente asociațiilor de proprietari și a modului în care SGU Ploiești și Direcția de Patrimoniu vor efecuta această operațiune. Soluția a venit de la viceprimarul George Pană care a propus introducerea unui aliniat la art. 13 din HCl 521/2019 care să spună în clar cine se va ocupa de inventariere și care va fi procedura.
Amfitrionul acestei întâlniri a fost Cristian Ganea care a reușit să păstreze o atmosferă plăcută care generat o serie de modificări la actul normative cu privire la regulamentul parcărilor condominiale din Ploiești.