Prin adresa nr. 4474/12.10.2016 SC ROSAL GRUP SA a comunicat ca odata cu intrarea in vigoare a noului contract Agentia de Dezvoltare Intercomunitara(ADI) respectiv “de la ianuarie 2017 le este interzis reprezentantilor SC ROSAL GRUP SA intrarea pe proprietatea beneficiarului”. Prin urmare incarcarea deseurilor menajere din camerele de precolectare intra in sarcina beneficiarului, sustine operatorul, iar recipientii vor fi scosi la limita de proprietate , in afara camerelor. Totodata igienizarea camerelor de precolectare se face de catre proprietarii acestora.
Prin adresa nr. 4495/13.10.2016 UAP Prahova a comunicat SC ROSAL GRUP SA ca nu este de acord ca reprezentantii asociatiilor de proprietari sa incarce selectiv deseurile din camerele de precolectare , intrucat asociatiile de proprietari nu dispun de personal specializat pentru aceasta operatiune. Tototdata UAP a propus renegocierea acestei prevederi in vederea identificariid e solutii in folosul ambelor parti.
Prin adresa nr. 4536/18.10.2016 SC ROSAL GRUP SA a prezentat o serie de prevederi din Contractul Cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor emis de ANRSC, nefiind inca precizat daca aceste prevederi sunt cuprinse si in contractul incheiat la nivelul mun. Ploiesti.
Prin adresa nr. 4835/03.11.2016, UAP Prahova a aratat SC ROSAL GRUP SA ca din prevederile contractului cadru expuse anterior nu reiese obligativitatea in sarcina asociatiilor de proprietari privind operatiunea de incarcare manuala a deseurilor menajere din camerele de precolectare ci doar obligatia asociatiilor de a mentine curatenia spatiilor in care se face colectarea. De asemenea, UAP a revenit catre Rosal cu soolicitarea de a identifica si de a ne comunica solutiile viabile pentru ambele parti dar, din pacate, operatorul nu a dat curs acestor solicitari, care au fost nu numai in scris ci si telefonic.
Mentionam ca nici Primaria mun. Ploiesti si nici SC ROSAL GRUP SA nu au facut public contractul de prestare a serviciului de salubrizare la nivelul mun. Ploiesti incheiat, si nici care sunt prevederile contractului mentionat in ceea ce priveste obligatiile prestatorului de serviciu si obligatiile utilizatorilor. Precizam ca am solicitat primairei municipiului Ploiesti, conform Legii 544/2001, cu privire la liberul acces la informatiile de interes public o copie de pe contractul dintre ADI si SC Rosal Grup SA, neprimind niciun raspuns, motiv pentru care ne vom adresa instantei imediat dupa anul nou.
La sediul nostru au venit mai multe adrese scrise in care asociatiile membre UAP si-au exprimat nemultumirea fata de modul in care operatorul intelege sa execute colectarea deseurilor din camerele de precolectare, la care s-au adaugat si discutii cu mai multi administratori si presedinti care au aratat, la randul lor, nemultumirile legate de acest aspect.
Subliniem faptul ca odata semnat acest contract, SC Rosal Grup SA va incasa suma de 4,94 lei/ persoana fara TVA, fara sa ofere serviciul de colectare si incarcare a deseurilor menajere din camerele de precolectare, iar in contractul vechi pentru suma de 3 lei/ persoana fara TVA si fara taxa la rampa se oferea serviciul care acum nu se mai doreste a fi prestat.
Prin urmare, solicitam Rosal Grup SA sa nu lase pe ultima suta de metri semnarea noilor contracte, pentru a putea pune in dificultate asociatiile de proprietari si sa ne asezam la masa tratativelor pentru a gasi cele mai bune solutii pentru ploiestenii care locuiesc la blocuri turn. In caz contrar, ne vom folosi de toata legislatia sanitara si de igiena in vigoare, atat cea romaneasca, cat si normele UE, care protejeaza consumatorul si nu il poate obliga sa execute un serviciu daca nu este calificat. Luam in calcul chiar varianta de a ne adresa instantelor de judecata daca drepturile membrilor UAP vor fi incalcate.
28.12.2016
Uniunea Asociatiilor de Proprietari Prahova
Presedinte
Eugen Cristescu