Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova desfăşoară în perioada 4 decembrie 2017 – 31 ianuarie 2018, campania de informare şi conştientizare cu privire la modificarea salariului brut în contextul transferului contribuţiilor sociale obligatorii de la angajator la angajat, aplicarea prevederilor derogatorii de la Legea 62/2011 reglementate prin art. VII din OUG nr. 82/2017 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, registrul general de evidenţă a salariaţilor şi transformarea muncii nedeclarate în munca declarată.
Obiectivele campaniei sunt:
- Creşterea gradului de conştientizare a entităţilor care au calitatea de angajator şi folosesc forţă de muncă fără respectarea prevederilor legale, în ceea ce priveşte consecinţele sociale şi economice pe care le produce munca nedeclarată;
- Clarificarea unor aspecte în ceea ce priveşte modul de interpretare şi de aplicare a prevederilor legale referitoare la registrul general de evidenţă a salariaţilor, în special a celor privind transmiterea în registru a modificărilor salariale rezultate din transferul contribuţiilor sociale obligatorii de la angajator la angajat, ca urmare a negocierii părţilor contractului de muncă;
- Informarea referitoare la punerea în aplicare a prevederilor art. VII din OUG nr 82/2017 şi conştientizarea angajatorilor cu privire la iniţierea negocierii colective a contractelor colective de muncă, respectiv la negocierea colectivă a actelor adiţionale la contractelor şi acordurile colective de muncă în vigoare.
” Campania națională de conștientizare urmărește informarea, prevenirea și nu sancționarea angajatorilor. Acțiunile inspectorilor de muncă vor fi legate de completarea si transmiterea în registrul general de evidență a salariaților a elementelor raportului de muncă ca urmare a transferului contribuțiilor sociale obligatorii de la angajator la angajat. De asemenea, vom insista pentru cunoașterea și conștientizarea beneficiilor muncii legale și asupra riscurilor la care se expun atât angajații cât și angajatorii în cazurile de muncă nedeclarată. Având în vedere necesitatea operării modificărilor salariale începând cu 1 ianuarie 2018, consider că este binevenită clarificarea unor aspecte privind modul de interpretare şi de aplicare a prevederilor legale referitoare la registrul general de evidență a salariaților și în ceea ce priveşte modicările contractului individual de muncă, completarea si transmiterea datelor în REVISAL.
Demersul nostru pleacă de la una dintre funcțiile generale ale Inspecției Muncii, aceea de comunicare, prin care se asigură schimbul de informaţii cu autorităţile centrale şi locale, precum şi cu persoanele fizice şi juridice supuse activităţii de control, informarea acestora şi a cetăţenilor asupra modului cum se respectă şi se aplică prevederile legislaţiei din domeniile de competenţă. În acest sens, pentru a veni în sprijinul angajatorilor, inspectoratele teritoriale de muncă vor disemina informații referitoare la
punerea în aplicare a modificărilor legislative cu privire la registrul general de evidență a salariaților și privind completarea si transmiterea elementelor raportului de muncă ca urmare a transferului contribuțiilor sociale obligatorii de la angajator la angajat.
Se vor organiza sesiuni de informare și conştientizare care se vor concentra pe entitățile din grupul țintă identificate.”- Dantes Nicolae BRATU, inspector general de muncă.
Pentru asociatiile afiliate UAP, dar si pentru cele care doresc sa se afilieze punem la dispozitia lor urmatoarele documente pentru a se conforma prevederilor legale in vigoare, până la 31 decembrie 2017: