Pentru ce mai exista Garda de Mediu Prahova, daca nu-si asuma atributiile pe care le are transferandu-le catre alte institutii?

Pentru ce mai exista Garda de Mediu Prahova, daca nu-si asuma atributiile pe care le are transferandu-le catre alte institutii?

Uniunea Asociatiilor de Proprietari Prahova a depus in data de 4 iulie 2019 sesizari catre Garda de Mediu Prahova si Disrectia de Snatate Prahova deoarece situatia colectarii deseurilor menajere era desfasurata sub orice critica, fapt care conducea si, inca mai exista posibilitatea sa conduca, la constituirea focarelor de infectie. Acestea ar pune in pericol sanatatea populatiei si consecintele ar fi dramatice pentru ploiesteni. Consideram ca Garda de Mediu Prahova are atributii clare, pe care le regasiti mai jos, in domeniul poluarii, iar comisarii acestei institutii ar fi trebuit sa se autosesizeze la cate de multe articole au aparut in presa legate de colectarea defectuoasa a deseurilor menajere in Ploiesti. Vazand ca acestia nu isi asuma obligatiile rezultate din atributiile conferite de HG 1005/2012, UAP a sesizat punctual abaterile semnalate de asociatiile afiliate. Nu mica ne-a fost mirarea cand astazi, 11.07.2019, am primit un raspuns care sfideaza statutul functionarului public si lasa de dorit cu privire la m odul in care comisarul sef al acestei institutii intelege sa coordoneze activitatea institutiei pe care o reprezinta.  Ne referim aici la doamna Gabriela Munteanu, care a inteles sa faca un transfer de responsabilitate catre Directia de Sanatate Publica Prahova(DSP) pentru a prelua situatiile semnalate, desi stia foarte binje ca aceeasi sesizare a fost depusa si la DSP, in antetul sesizarii fiind mentionat acest lucru. Nu ne putem imagina ce a fost in mintea doamnei Munteanu daca o problema atat de grava a muncipiului, coroborata cu atributiile institutiei sale, a indemnat-o sa transfere responsabilitatea spre o alta institutie, dar prin aceasta actiune ne ridica mari semne de intrebare legate de profesionalimsul si, mai ales, deontologia profesionala a acestei doamne. Este inadmisibil ca o institutie ca Garda de Mediu, poate singura care are atributii drastice de control, monitorizzare si sanctionarev in domeniul poluarii, sa aleaga sa stea cu mainile in san, in timp ce gunoaiele se revarsa pe langa platforme sau in canmerele de precolectare. Ne dam seama de ce, dupa atatea si atea reclamatii legate de poluarea mediului de catre rafinariile ploiest6ene, Garda de Mediu nu face nimic pentru a o stopa definitiv ci doar amageste ploiestenii, cdu atat mai mult cu cat ministrul Mediului este ploiesteaca Gratiela Gavrilescu. Suntem indignati de indolenta manifestata de Garda de Mediu, de teama de a-si asuma atributiile si de a actiona pentru ca cei isi pun bazele in comisarii de mediu sa traiasca viata ibn conditii de sanatate si nu atat de toxice precum cele din Ploiesti, fie ca vorbim despre deseurile menajere sau de subsantele poluante eliberate in atmosfera de catre rafinarii.

Avand in vedere ca nu am fost tratati conform reprezentativitatii pe care o avem, respectiv circa 900 de asociatii de proprietari si peste 65.000 de prahoveni, majoritatea din Ploiesti, ne vom adresa instantelor de judecata pentru a obliga Garda de Mediu sa exercite atributiile conferite printr-un act normativ de infiintare, organziare si functionare, precum si impotriva factorilor de decizie din aceasta institutie care, parca, actioneaza impotriva cetatenilor si nu in sprijinul lor, asa cum rezulta din actul normativ de mai jos.

Pentru a intelege de unde vine revolta noastra fata de modul in care a inteles comisarul sef sa isi faca datoria fata de cetateni, cititi raspunsul Garzii de Mediu de mai jos…

 HOTĂRÂRE nr. 1.005 din 17 octombrie 2012, privind organizarea şi funcţionarea Gărzii Naţionale de Mediu

A. În domeniul controlului poluării:
a) controlează activităţile cu impact asupra mediului şi aplică, după caz, sancţiuni contravenţionale persoanelor fizice sau juridice care le desfăşoară;
b) controlează modul în care sunt respectate prevederile actelor de reglementare privind protecţia mediului şi verifică măsurile stabilite prin programele de conformare sau planurile de acţiuni pentru activităţile economico-sociale;
c) exercită controlul activităţilor care prezintă pericole de accidente majore şi/sau impact semnificativ transfrontalier asupra mediului, în vederea prevenirii şi limitării riscurilor de poluare, împreună cu organele competente, după caz, şi ia măsurile corespunzătoare, potrivit legii;
d) participă la stabilirea cauzelor poluării asupra factorilor de mediu şi aplică sancţiunile prevăzute de lege, inclusiv încetarea şi/sau suspendarea unor activităţi pe perioade determinate de timp, în cazul în care este pusă în pericol sănătatea populaţiei sau în cazul în care se constată depăşirea concentraţiilor poluanţilor peste limitele admise de legislaţia în vigoare;
e) controlează realizarea importului, exportului şi tranzitului de deşeuri, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare referitoare la transportul peste frontieră al deşeurilor şi cu cele ale convenţiilor internaţionale din acest domeniu la care România este parte;
f) controlează realizarea importului, exportului şi tranzitului de substanţe şi preparate periculoase, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare şi cu cele ale convenţiilor internaţionale din acest domeniu la care România este parte;
g) controlează pe întreg teritoriul ţării respectarea de către persoanele juridice sau fizice a legilor şi reglementărilor în vigoare din domeniul gospodăririi calitative şi cantitative a apelor;
h) controlează modul în care lucrările construite sau în curs de execuţie pe ape sau având legătură cu apele sunt realizate, exploatate şi întreţinute, în conformitate cu prevederile avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor şi ale celorlalte reglementări din domeniul apelor;
i) controlează respectarea dispoziţiilor legale în activitatea de exploatare a materialelor din albiile minore şi majore ale cursurilor de apă;
j) controlează operatorii economici sau persoanele fizice în ceea ce priveşte folosirea, transportul, manipularea sau depozitarea de materiale ori de substanţe de orice fel, antrenabile în apele de suprafaţă sau subterane;
k) controlează modul în care utilizatorii de apă îşi îndeplinesc obligaţiile legale privind modificarea tehnologiilor de fabricare, în vederea reducerii consumului de apă şi a volumului de ape uzate, micşorării nocivităţii acestora şi recuperării substanţelor utile pe care le conţin;
l) controlează modul de funcţionare a staţiilor de epurare şi respectarea condiţiilor de calitate a apelor uzate evacuate în emisare, potrivit reglementărilor în vigoare;
m) dispune, în condiţiile prevăzute de lege, încetarea activităţii unităţilor sau instalaţiilor, în caz de poluare a factorilor de mediu şi/sau în cazul producerii de disconfort populaţiei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Primarul Adrian Dobre este sigur că nu vom rămâne fără apă caldă și are trei variante pentru a evita această situație

În urma discuțiilor pe care le-am avut cu primarulul municipiului Ploiești pe marginea subiectului legat de posibilitatea ca muncipiul nostru...

##################################################### #####################################################